Profile

My photo
| Juventino | Journalist | Student | Teacher-to-be | Grammar Nazi | A Man With Huge Passion for Football and Gundam | I Wanna Be The Great One Not A Good One |
Sunday, April 28, 2013

5 jenis roommate yang mungkin anda temui di Universiti

 Greetings

Hidup di alam universiti sama ada swasta mahupun awam, anda pasti akan mempunyai roommate atau housemate. Lain cerita kalau anda anak orang kaya seperti cerita samarinda TV3, belajar Universiti swasta ulang alik dari rumah...lulz

Jadi sini aku list kan 5 jenis  roommate/housemate yang anda bakal temui di alam universiti

1.Robot
Seorang yang baik dan berprinsip. Sangat prihatin dan baik hati. Tapi hati-hati, jangan sesekali melanggar sebarang hukum hakam dan peraturan sudah ditetapkannya. Break the law on your own risk. Dia tidak akan bertoleransi dengan sebarang cacat cela dan kekurangan. Jangan sesekali cuba mencabar kredibilitinya dengan melakukan perkara seperti tidur tak tutup lampu, biar bilik bersepah, biar baju tak basuh berbulan. Maut mungkin menunggu.
 
2.Ghost
Sangat sukar untuk anda membuktikan kewujudannya. Anda dapat merasakan kehadirannya dalam persekitaran di bilik anda. Tapi anda jarang bertemu dengannya. Mungkin kah dia lepak di bilik membernya yang lain? Mungkin kah dia keluar? Tapi kenapa dia tak pernah tidur di bilik bersama anda? Persoalan yang akan terus bermain di minda anda sehingga lah sem break..

3.Vampire
Misteri. Setiap malam dia akan keluar dan kemudian bila dekat nak subuh dia akan pulang. Apa yang dia buat? Main futsal? hisap shisha? lepak bukit bintang? Anda sentiasa tertanya. Siang sememangnya bukan waktu dia keluar. Dia seakan akan anti akan cahaya matahari. Mana taknya, bangun tidur dah dekat pukul 4 petang. Anda jugak tak pernah nampak dia makan apa apa bila dia ada di nilik bersama anda. Bila anda offer janjan, dia akan menolak. Dia juga punya satu ciri ciri yang anda sangat cemburui. Charm yang sangat hebat. Saling berganti awek/pakwe setiap minggu. Sapa tak geram..

4.Alien
Ganjil. Sangat ganjil. Perwatakannya amat lain dari yang anda pernah temui. Pada waktu malam kadangkala anda terdengar suara yang aneh darinya seperti bercakap dalam bahasa asing. Bahasa Uganda, mungkin? Dia juga seorang yang sentiasa excited dalam apa jua keadaan. Seakan akan semua yang berlaku adalah first time baginya. Dia juga mempunyai perwatakan yang suka bertanyakan soalan-soalan yang aneh terhadap anda. Seperti ingin mendapat sesuatu dari anda. Seolah olah anda ialah bahan spesimen makmal

5.Zombie
Ciri-ciri utama nya ialah bau yang busuk. Anda tak pasti. Sama ada dia malas pakai deodarant atau pun tak reti basuh baju sebab dari kecik sampai ke besar panjang mak dia yang tukang basuh baju..lulz..agak offensive..Tapi itu lah hakikatnya..dia tidak ambil kisah terhadap persekitarannya. Katil berterabur. Meja study selerak. Baju bertempiaran...Anda jenuh menegurnya kerana anda sudah tidak mampu bertahan dengan keadaan bilik yang berbau busuk. Namun tiada respon.

Jadi yang mana satu perwatakan roommate anda? atau lagi senang mana satu perwatakan anda? aku dah dapat zombie sebelum ni. Perit jugak la hidup setahun dengan dia..hihi..lulz...pada roommate aku, jika anda terbaca post ni..muah...ni aku dedikasi kan buat kau..muahaha.

34 komen:

Vanilla Maple says:
at: April 29, 2013 at 12:47 AM said...

hahaha. roomate sya masa sekolah menengah baik je^^

Mizz Aiza says:
at: April 29, 2013 at 1:46 AM said...

hehe.. kebetulan roomate dok hostel masa study dulu ok je.. takde ciri2 di atas.. :D

Ezwan Amrin says:
at: April 29, 2013 at 7:43 AM said...

haha...betul2,roomate time Universiti mmg macam2...ada yg rasa mcm nak terajang laju2 je..haha

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 9:09 AM said...

menakutkan roommate di atas... tapi roommate saya dulu2 comei2 belaka hehehe

Aida Ismail says:
at: April 29, 2013 at 10:36 AM said...

Haha~ Pernah dapat roomate macam no 5. MasyaAllah tak sanggup dah nak satu bilik dengan dia lepas tu.

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 11:31 AM said...

haha..okay lawak juga.. rasanya saya no 1 kot..huhu..

cik neto says:
at: April 29, 2013 at 4:07 PM said...

rumate aku spesis aliennnnn ! malam tahun baru cina dia ckp bhsa cina sedangkan dia xpenah reti bhsa cina.. kdg2 dia ckp bhsa sepanyol.. kdg2 dia ckp sorang2.. tengah2 mlm bikin aku takot daaa..

Cik Nor says:
at: April 29, 2013 at 4:16 PM said...

haha..sy tak der dlm senarai tu..:)

Sue Bee says:
at: April 29, 2013 at 4:33 PM said...

penah ada roomate no2..hantu kacang..

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 4:39 PM said...

roomate aq jenis zombie... jenis tak paham bahasa haha... kakakah..
menyusahkan orang... nak kena tembak atas kepala agaknya baru paham bahasa....
Happy birthday to me! Genap 23 Tahun Usia

Ahmad Kamil says:
at: April 29, 2013 at 4:42 PM said...

woot woot..blogger femes..datang komen...muahaha...

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 5:04 PM said...

selalu jumpa jenis no 2

Nur Shuhada says:
at: April 29, 2013 at 8:22 PM said...

haha..selalu sgt jumpa jenis roomate no 2 & 5 ni.tp alhamdulillah sy dpt roomate baik x byk songeh.tp klu yg dah ada bilik x reti2 dok kt bilik sndri gatai melepak bilik owg lain smpai 2,3 pagi bwu balik.mau bg tazkirah plus penampau sedas..huhu..pape pn nice entry bak hang :D

IAMENULIS says:
at: April 29, 2013 at 8:34 PM said...

haha :) ni tahun ke 11 duduk asrama dari sekolah rendah sampai menengah sampai masuk U . semua duduk asrama :) 5-ii penah yana jumpa . haha . tapi tuu lha kenangan . kalau taa knal orang mcm dorang kita taa tau orang sekeliling kita macam mana ..

nice entry :) - teringat zaman nakal-ii dedulu -

eizz says:
at: April 30, 2013 at 5:06 PM said...

Hahaha. Macam seram entri, dah masuk last, tak leh blah. Setakat ni, roomate sy oke2 je. Tak tahu la lepas masuk uni nanti macam mane :)

shazillahsani.com says:
at: April 30, 2013 at 6:25 PM said...

biasa la tue..yg penting kena banyak bersabar..^^

HANA HO says:
at: April 30, 2013 at 8:22 PM said...

ohh..^^

Thomas Lee/Lee Lip Pang says:
at: April 30, 2013 at 9:33 PM said...

memang mcm2 org pun ada.

Hanis Syazana ( Hansya Amie ) says:
at: April 30, 2013 at 9:52 PM said...

Haha.. no 5 paling ...
Haha

cik jari manis says:
at: April 30, 2013 at 10:05 PM said...

ok...sya lebih prefer robot jadi roomate sya..haha!

Bunda_nora says:
at: April 30, 2013 at 10:42 PM said...

bunda balas kunjungan..

Akupenghibur.com says:
at: May 1, 2013 at 2:07 AM said...

aku pernh dapat roommate ganjil ... ishhh pelik2

Uwais Al-Qarni says:
at: May 1, 2013 at 9:52 AM said...

bnyk org bnyk ragam. pelik. vampire ? zombie ? masya-Allah

makhana says:
at: May 1, 2013 at 1:15 PM said...

pernah ada roomate bila org dah tutup lampu semua nk tido..dia kan bukak 'kacang' jeruk dia ..ya rabbi..bau..hahaha..jerukkkk petaiiiiii...mkn mcm kacang..mihmihmih

Ahmad Kamil says:
at: May 1, 2013 at 1:52 PM said...

haha..nice one...

Ahmad Kamil says:
at: May 1, 2013 at 1:52 PM said...

definitely..im also a robot type actually..care to be my roommate..=P..lulz

Ahmad Kamil says:
at: May 1, 2013 at 1:53 PM said...

wow..dari sekolah rendah duduk asrama? hebat..=)

Ahmad Kamil says:
at: May 1, 2013 at 8:48 PM said...

test test..=P template baru

Auni says:
at: May 1, 2013 at 10:45 PM said...

Hahaa..mcm2 laa..

Lieza Nordin says:
at: May 1, 2013 at 11:34 PM said...

rumate saya smua xde lam list diatas.. >.< lolzzz.. >.< ahhahaha!!

Fareto says:
at: May 2, 2013 at 5:15 PM said...

Hahaha....nice info bro. Saya mungkin ada roommate ghost atau vampire rasanya :)

Latifahzainal says:
at: May 2, 2013 at 8:43 PM said...

roomate sy xde semua ciri di atas..hehe..tahun 1 je ade roomate.tahun 2 dgn final year dok bilik single..

Izzati Amira says:
at: November 17, 2013 at 11:48 AM said...

tak pernah jumpa roommate macam tu lagi.. hehe

NORAH PEDRO says:
at: February 11, 2020 at 4:15 AM said...

I just lost my man about three months ago though he is back again full of love and passion with the help of great man Dr. IKHIDE. I NORAH PEDRO from Norway, have been into a relationship with daniel mark since I was 22 years old and I am 28 now. I so much love him but I could not show the love, it was very difficult for me to prove my realness to him because I thought to prove my love to him might make him look down on me and go after other girls. for over six years Daniel has given me all that I ask of him. I always threatened him with break up each time I want to see his level of love for me because I was told if I threaten him, he will propose to me and then will get married to him before I can show my love despite his complains of him not sure of my love I was responding to him with negative words. though I was suspecting he has another girl in his life, I did not border to ask him about that because I was so sure of his love despite my attitude. on the 8th of September a day to my birthday he came and gave me so many lovely gifts like never before claiming to wish me a happy birthday in advance with his words and behavior I expected him to propose to me on my birthday night then I will also tell him of my pregnant for him. I wait for him on my birthday he did not show up not even a call, I tried his number and it was not going through I refuse to go check on him because the anger in me six days later I went to his house and I found nothing not even a sign of my Daniel once live there. I was disappointed, frustrated, confused with so many thoughts on my mind like hanging my self if I did not see him again because I can not my parent about the pregnancy when the man responsible for it had disappeared. our religion's against that, my family will be disappointed in me, I have brought them shame. I look for daniel everywhere till I could chat with him on social network, he warned me never to disturb him again because he already had found another girl that he wants to live his life with, after a while, he blocked me from all access then I could not tell him of my pregnancy for him. so, I needed help from all corners of life, I decide to check to google my self or read some write up on-site on how to coup with my pain because I could not tell anybody about it not even my friends were aware of my pregnancy. I keep reading to cancel my self till I find how Dr. IKHIDE helps so many persons from different walks of life with their testimonies. then I decide to also contact him with dr.ikhide@gmail.com. Because I do not know much about contacting a spell caster, I was not sure he can bring my Dan back but I decide to give him a try though his requirement was another problem I meet with a friend for help because I could not the items that he needed I have to plead with Dr. IKHIDE to help me get the items because really need my man back to take away my shame. just two days after I send him the requirement Daniel calls me, plead for forgiveness. just yesterday he propose to me and I am so happy. you can also contact him with email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081






























Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Viewed

Theme images by andynwt. Powered by Blogger.
 

© INI BLOG ABANG KAMIL, All Rights Reserved
Design by Dzignine and Conceptual photography