Profile

My photo
| Juventino | Journalist | Student | Teacher-to-be | Grammar Nazi | A Man With Huge Passion for Football and Gundam | I Wanna Be The Great One Not A Good One |
Wednesday, March 16, 2011

Bukti kekuasaan Allah dalam tragedi tsunami Jepun



Assalamualaikum
.
Dalam entry kali ni aku hanye sekadar ingin berkongsi dengan korang pasal bukti kekuasaan Allah dalam tragedi tsunami Jepun bebaru ni. Mungkin ade dalam kalangan korang yg dh tau pasal ni dan mungkin jugak yg masih tak tau malah mungkin jugak ade yang saja-saja buat2 tak tau.
.
Bak kate omputih, sharing is caring.Argh,ape2 je lah! Tak kesah ar cmna pown. Ni aku nk kongsi dengan korang pasal artikel yg aku jmpa kat Yahoo! time surfing pagi td:


Miracles in Japan: Four-Month Old Baby, 70-Year Old Woman Found Alive


Amid the silent corpses a baby cried out - and Japan met its tiniest miracle.
On March 14 soldiers from the Japanese Defense Force were going door-to-door, pulling bodies from homes flattened by the earthquake and tsunami in Ishinomaki City, a coastal town northeast of Senda. More accustomed to the crunching of rubble and the sloshing of mud than to the sound of life, they dismissed the baby's cry as a mistake. Until they heard it again. (See 7 ways to help earthquake and tsunami victims in Japan.)
They made their way to the pile of debris, and carefully removed fragments of wood and slate, shattered glass and rock. And then they saw her: a four-month old baby girl in a pink woolen bear suit.
The tidal wave literally swept the unnamed girl away from her parents' arms when it hit their home on March 11. Since then her parents - both of whom survived the disaster - have taken refuge in their wrecked house, and worried that their little girl was dead. Soldiers managed to reunite the baby with her overjoyed father shortly after the rescue.
"Her discovery has put a new energy into the search," a civil defense official told a local news crew. "We will listen, look and dig with even more diligence after this." Ahead of the baby's rescue, officials reported finding at least 2,000 bodies washed up on the shoreline of Miyagi prefecture. How the child survived drowning - or being crushed by fallen trees and houses - remains a mystery. (See pictures of the calamity of Japan's quake.)
In a nation short on good news, other rescues have buoyed morale, too. In Iwate prefecture, northeastern Japan, the devastating tidal wave swept away an elderly woman along with her entire house - but it couldn't extinguish her will to live.
Rescuers found the 70-year-old alive inside her home on March 15, four days after the black tidal wave wiped out much of the region. Osaka fire department spokesman Yuko Kotani told the Associated Press the woman is now receiving treatment in a local hospital. She is conscious but suffering from hypothermia. (See how to tend to Japan's psychological scars.)
Elsewhere, 60-year old Hiromitsu Shinkawa survived two days at sea by clinging on to his floating rooftop. He was discovered 10 miles off the Japanese coastline. "Several helicopters and ships passed but none of them noticed me," he said after his March 13 rescue. "I thought that was going to be the last day of my life."
Kat sini kita boleh tengok betapa besarnya kekuasaan Allah swt. Betapa Allah telah tunjukkan kekuasaan-Nya dgn menyelamatkn nyawa bayi kecil tu daripada mati dalam bencana yang maha hebat tu. Cubala korang try fikirkan, sedangkan orang2 dewasa yang pandai berenang pown beribu-ribu mati dalam bencana tu tapi bayi kecil yg lemah ni berjaya survive bencana ni tanpa sebarang bantuan pown.
Betul la apa yg ustaz aku pernah citer kat aku dlu. Setiap bayi yg lahir ke dunia ni akn dilindungi oleh para malaikat. Buktinya, banyak kita baca kat surat khabar pasal ada bayi yang survive certain kemalangan.

*Aku sedut artikel ni kat sini

7 komen:

NiNaBaNaNa says:
at: March 16, 2011 at 5:53 PM said...

sesunguhnya kuasa Allah tuh sangat2 agung kan . . . sangat menakjubkan . .

Ahmad Kamil says:
at: March 16, 2011 at 6:40 PM said...

salam...hrap2 kita bleh amek iktibar drpd bencana ni..

Shahirah Zainol says:
at: March 16, 2011 at 8:54 PM said...

Tsunami Melanda Jepun Untuk Amaran Umat Manusia

1. Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.
2. so dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.
3. Jawapanya Juzuk ke 14 Quran.
4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Juzuk 14 Ayat Quran ke 4.

Rujuk di Quran.

1. Juzuk 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)

so dlm 1432, 14 dh di ketahui Juzuk Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

msa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.
7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya
8. WauAllahhu Allam.

Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.

dr.amii.cullen says:
at: March 16, 2011 at 8:57 PM said...

thanks apeb 4 the info
and thanks to shahirah zainol too :)

mrs.sabri says:
at: March 16, 2011 at 10:14 PM said...

kiamat makin menghampiri kita..banyak dah tanda2 muncul sekarang ni tp sebahagian besar umat manusia masih lagi alpa..

Hisyam Muhibah says:
at: March 17, 2011 at 9:55 AM said...

Apeb, jika kita mampu mengulas kejadian alam dari kacamata agama, InsyaAllah kita akan berada dalam golongan hamba2Nya yang sentiasa mengingati kekuasaanNya.

Abu Abdullah says:
at: April 13, 2011 at 10:58 PM said...

Segala bentuk musibah datangnya daripada Allah... Allah SWT boleh datangkan ia dalam keadaan manusia itu bersedia atau leka, dalam bentuk yang mampu difikirkan atau tidak... Sama-samalah kita mohon dijauhkan daripadanya dan diberikan kekuatan tatkala menghadapinya...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Viewed

Theme images by andynwt. Powered by Blogger.
 

© INI BLOG ABANG KAMIL, All Rights Reserved
Design by Dzignine and Conceptual photography