Profile

My photo
| Juventino | Journalist | Student | Teacher-to-be | Grammar Nazi | A Man With Huge Passion for Football and Gundam | I Wanna Be The Great One Not A Good One |
Sunday, April 28, 2013

Memori Terindah

Greetings



Kalau korang bosan apa yang korang buat? Makan ? Tidur? Main game? Keluar jalan-jalan? Call boyfriend atau girlfriend?

Kalau aku?
 Makan - no, aku tengah diet...lulz
tidur - no, sleep is for weaklings
main game - my laptop broke
keluar jalan-jalan - live in sub urban place has no place to go
Call boyfriend or girlfriend ? - if i have one.....

So, apa yang aku suka buat aku bosan ialah mengimbau memori-memori silam aku yang indah dan seronok. dari zaman kanak-kanak hingga la sekarang

sedar tak sedar, dalam setiap scene memori tu akan ada member member aku. sama ada yang aku sangat rapat atau pun member yang biasa sahaja.

siapa member aku? senang aje, sesiapa yang aku kenal muka dan dia kenal muka aku, dialah member aku. even tak tau nama sekali pun. as the result, aku ada sangat banyak member..=)

mase aku f4, forum peringkat negeri. no.2
biasanya aku akan cuba cherish moment yang terimbau dalam minda aku. sekali sekala, ku akan ketawa sendirian jika memori yang diingat kelakar. hingga bonda ku memberi lirikan mata penuh kerisauan, gusar anaknya punyai gangguan mental.

mendapar tempat ke-21 dalam ekspedisi mendaki gunung jerai. jangan pandang rendah pada stamina ku

setiap moment yang aku imbau akan membuat aku terkenang pada member-member ku. yang akhirnya menuju kepada sesalan betapa indahnya jika dahulu aku dapat menghargai mereka dengan lebih baik.

Minggu Haluan Siswa PASUM 2012/13. company Hotel
tapi bak kata orang lama, yang patah tumbuh yang hilang berganti. aku tetap meneruskan kehidupan seperti biasa. bertemu homo sapiens yang baharu. berkenalan dan berinteraksi dan akhirnya membentuk ukhuwah. aku terus berusaha agar mengelakkan diri daripada melakukan sesuatu yang boleh merosakkan hubungan sesama member.

kerana, bagi aku bila kita bergaduh, even lepas kita dah berbaik, memori "pergaduhan akan kekal sebagai titik hitam yang takkan hilang.

bukit jalil. Malaysia-Indonesia.
Namun, apa yang menambah indah pada memori-memori ini ialah apabila aku dapat bertemu semula dengan mereka yang sudah lama berpisah. Kalau dulu tak begitu rapat, kini menjadi member yang karib.

Itu lah lumrah kehidupan. Hidup kita sentiasa dipenuhi dengan member di sekeliling kita. walau betapa bencinya kita terhadap society, kita tak akan dapat lari daripada berinteraksi dengan mereka.

Malam Emas Asasian 2012
Aku selalu membayangkan masa depan member-member aku. Yang nak jadi doktor dapatkah jadi doktor? Yang jadi engineer adakah dapat jadi engineer? Yang paling kelakar ialah apabila aku membayangkan memberku yang berjantina perempuan menjadi seseorang yang bergelar ibu. Melayan karenah anak-anak..kahkah...

Mana taknya, sesetengahnya yang agak kasar dan otai berubah menjadi seorang ibu yang penuh kelembutan..penuh dengan humour..lulz.

Yang paling selalu bermain diminda aku ialah, agak-agaknya ada tak dalam kalangan member aku ni nanti jadi Perdana Menteri? kot-kot boleh menumpang kabel...kahkah...



5 komen:

URY says:
at: April 28, 2013 at 5:17 AM said...

Syukur lah jika kita pernah ada memori terindah, kerna masih ada insan yang sentiasa dalam kepahitan....

Mizz Aiza says:
at: April 28, 2013 at 2:52 PM said...

kenangan indah bersama kawan2 baik memang susah dilupakan..

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 3:47 PM said...

hye abag kamil ! follow sini ! follow cik teha jugak ya ! like page skali tawwww

Unknown says:
at: April 29, 2013 at 9:33 PM said...


jom join GA ini,banyak hadiah untuk di menangi :)

http://diarionlinenurul.blogspot.com/2013/04/mini-giveaway-by-nurulfhmt.html

Akupenghibur.com says:
at: May 1, 2013 at 2:08 AM said...

wahhh kenangan yg x akn lupa sampai bila2

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Viewed

Theme images by andynwt. Powered by Blogger.
 

© INI BLOG ABANG KAMIL, All Rights Reserved
Design by Dzignine and Conceptual photography